04-6402727

מזגן מיני מרכזי עם שליטה בכל חדר

מזגן מיני מרכזי עם שליטה בכל חדר

אחד החסרונות הבולטים של מזגנים מיני מרכזיים היא צריכת חשמל גבוה וחוסר יכולת לשלוט בטמפרטורת החדר. עם זאת, בשל טכנולוגיה חדשנית ניתן היום לרכוש מזגנים מיני מרכזיים שכן ניתנים לשליטה בכל חדר בנפרד. אותם מזגנים מכונים מזגני אינוורטר, מזגני VRF ועוד. כדי לבחור את המזגן הטוב ביותר עבורכם, עליכם להתייעץ עם בעל מקצוע ולראות את העלות הכוללת של כל התהליך. אם מסתכלים על הטווח הארוך ניתן לראות את פער המחירים מצטמצם. נסביר, מזגן מיני מרכזי אמנם יהיה זול יותר מאשר מזגן מיני מרכזי עם שליטה בכל חדר, אך לטווח הארוך נצטרך לכלול הוצאות חשמל ונגיע למחיר אפילו מוזל יותר.

מה זה מזגן מיני מרכזי?

לפני שנסביר על מזגן מיני מרכזי עם שליטה בכל חדר, חשוב לדעת מה זה בכלל מזגן מיני מרכזי. בעוד שמזגן סטנדרטי בנוי ממעבה, יחידה חיצונית, יחידה פנימית ומאייד, במזגן מיני מרכזי המאייד בעל תפקיד חשוב יותר, הוא צריך להזרים את האוויר הקר או החם לחללי הבית השונים בעזרת תעלות אוויר. כך למעשה אפשר לקבל את אותה תוצאה של מזגן סטנדרטי, רק למספר חדרים בבת אחת. אם אתם מחפשים למזג את כל הבית בצורה נוחה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להתקין מזגן מיני מרכזי.

בעבר הבעיה הייתה גדולה, לא היה מזגן מיני מרכזי עם שליטה בכל חדר, אלא בכל פעם שנדלק המזגן המיני מרכזי, הוא פעל בכל הבית באותה שיטה. הדבר היחיד שהיה אפשר לעשות הוא לסגור את התריס. כיום יש לנו מזגנים חדשניים שמאפשרים לנו לשלוט בכל חדר בנפרד בגובה הטמפרטורה ופתיחה וסגירה של המזגן. מזגן מיני מרכזי עם שליטה בכל חדר נקרא גם מזגן מולטי אינוורטר.

כמה עולה להתקין מזגן מיני מרכזי?

המחיר של התקנת מזגן מיני מרכזי כולל מספר גורמים שיש לקחת בחשבון:
סוג המזגן – המשפיע העיקרי על המחיר אותו תשלמו הוא סוג המזגן. אם אתם מחפשים מזגן מיני מרכזי עם שליטה בכל חדר ייתכן והמחיר שתשלמו יהיה גבוה יותר מאשר מזגן מרכזי סטנדרטי. זאת מכיוון שחומר הגלם עצמו, הלא הוא המזגן המיני מרכזי נחשב ליוקרתי יותר ובעל מערכות שונות.

התקנה – ההתקנה עצמה גם עשויה להשתנות בין טכנאי וטכנאי. מה שבאמת משפיע על המחיר במהלך ההתקנה היא מורכבות העבודה. אם הטכנאי מתקין את המעבה והמאייד במקום ייעודי, לא אמור להיות הבדל משמעותי. מנגד, כאשר אין היתכנות להתקין את המעבה והמאייד במקום הסמוך לחלל הבית המחיר עשוי להתייקר. כמו כן, כאשר ישנה מורכבות בהתקנה וחוסר גישה המחיר גם מתייקר.

הנמכת תקרה – אם אתם מחפשים מזגן מיני מרכזי שלא בולט לעין מעוצב בצורה יפה, יהיה עליכם במקרים רבים לעשות הנמכת תקרה. הנמכת תקרה נועדה כדי לכסות את הצינור השרשורי, כך שהצינור יהיה למעשה בין הקיר המקורי ובין תקרת גבס חדשה שבעל המקצוע ייצור עבורכם.

עוצמה – מה כוח הסוס של המזגן אותו בחרתם? כוח סוס במזגנים מיני מרכזיים נקבעים לפי BTU, היא המידה המדויקת שמייצגת את כוח המזגן. כוס סוס ערך שווה ערך ל-8,000 עד 10,000 BTU. כאשר אנחנו מחפשים מזגן מרכזי, נרצה להתאים את עוצמת המזגן ביחס למספר החללים וגודלם. ככל שעוצמת BTU גבוהה יותר, המחיר מתגלם בהתאם.

תכונות – כפי שציינו, יש סוגים שונים של מזגנים מיני מרכזיים. ככל שהטכנולוגיה יותר מתקדמת, המחיר גבוה. המזגן הפופולרי ביותר הוא מזגן אינוורטר. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לנו להתאים את תפוקת המזגן בהתאם לדרישה שלכם. חלק מרכזי שהופך את המזגן ליוקרתי יותר הוא חיסכון בצריכת חשמל, ניתן להתאים כל חלל בבית בנפרד.

מותג – עוד נתון שמשפיע על המחיר הוא סוג המותג בו אתם בוחרים. יש חברות שנחשבות ליוקרתיות, וחברות שפחות נחשבות ליוקרתיות. האם צריך לקנות מזגן יוקרתי? למען האמת, תחושת הביטחון שרויה במזגנים שהם תחת מותג מוכר. עם זאת, נוכל לחפש בצורה יותר רחבה דגמים של מזגנים שעובדים כראוי, אך אינם יוקרתיים כמו המותגים המובילים. תוכלו להתייעץ עם יועץ מיזוג אוויר או טכנאי מזגנים לגבי החברות השונות.

לאחר שהרחבנו בכל הנוגע לנתונים שמשפיעים על מחיר המזגן, כעת נוכל לראות את המחירים בפועל. עלות מזגן מיני מרכזי סטנדרטי נע בטווח של 3,000 ש"ח עד 10,000 ש"ח בהתאם ל-BTU. מנגד, מזגן מיני מרכזי עם שליטה בכל חדר נע בטווח של 8,000 ש"ח עד 15,000 ש"ח. מזגנים של המותגים המובילים יכולים להתחיל מ-15,000 ש"ח ועד כ-30,000 ש"ח. המחירים מתייחסים למזגנים מיני מרכזיים בכוח סוס של 3 עד 5 כ"ס.

איך בוחרים טכנאי מזגנים?

עוד נתון חשוב שמשפיע על המחיר הוא בעל המקצוע אותו תבחרו. יש היצע רחב של טכנאי מזגנים ואף יועצים למיזוג אוויר. כדי לבחור את בעל המקצוע הטוב ביותר התפקיד שלכם הוא לחקור, לבדוק ולערוך השוואה בין האפשרויות השונות. אין אכיפה משמעותית בתחום זה, ולכן בדקו היטב מה מוניטין בעל המקצוע, מה רמת הניסיון שלו ורמת הזמינות שלו. הסתמכו על חוות דעת שנכתבו עליו, אתר אינטרנט, רשתות חברתיות ואחרים.